page-header

Jak mówić o danych z motywacyjną siłą

LICZBY, WZORY i WYKRESY – Jak mówić o danych z motywacyjną siłą

„Argumentów nie należy liczyć, lecz ważyć.” - Marek Tuliusz Cyceron
Jak mówić zrozumiale i atrakcyjnie o zawiłych zagadnieniach ze świata informatyki, finansów,
prawa oraz liczb ukrytych w tabelach?

W informatycznych kodach i algorytmach, naukowych zbiorach i wzorach, prawniczych kodeksach i klauzulach, finansowych zestawieniach i statystykach drzemie ogromna siła. Wszystko zależy od tego, czy posiadacz tej bezdennej bazy danych potrafi wyciągać wnioski oraz wytłumaczyć przystępnie i prosto swoje rekomendacje, rozwiązanie lub program naprawczy.

Profesjonaliści i eksperci czasem muszą zejść do poziomu zwykłego człowieka, żeby odbiorcy nie tylko to usłyszeli, ale przede wszystkim zrozumieli to, co chce się im powiedzieć. To kluczowy warunek powodzenia projektu. Aby ten cel osiągnąć, mówca potrzebuje kilku technik, dzięki którym będzie mógł przekonać słuchaczy do swoich racji.

Kiedy potrzebujemy zadbać o lepsze zrozumienie tematu:

  • kiedy trzeba przekazać dużo liczb i danych, które dla laików są mało ekscytujące
  • kiedy audytorium nie zna się na temacie i łatwo je zniechęcić
  • kiedy otrzymujemy mętne informacje zwrotne: „Było OK!”
  • kiedy sami czujemy, że temat wymaga przepracowania, gdyż coś nam się nie klei
  • kiedy chcesz zaangażować słuchaczy i pozyskać ich akceptację dla Twojego projektu, rozwiązania.

Dla kogo jest ten warsztat?

  • dla mówców z obszaru nauki, finansów, prawa oraz IT
  • dla tych, którzy rekomendują nowe rozwiązania lub strategie przed Zarządem pracownikami lub grupą inwestorów
  • dla tych, którzy szukają nowych kontrahentów i partnerów biznesowych
  • dla tych, którzy propagują innowacyjne rozwiązania na rynku.

Jakich efektów możesz się spodziewać?

  • Płynności w wypowiadaniu się
  • Swobody i luzu jako prezenter i mówca
  • Pewności siebie poprzez świadomy dobór argumentów i przykładów
  • Autentyzmu i wiarygodności, dzięki czemu wzrośnie Twoja siła przekonywania i angażowania słuchaczy.
  • Mówić prosto i obrazowo o zawiłych zagadnieniach
  • Mówić o liczbach tak, aby Twoje opowiadanie było wciągające i wyczekiwane przez słuchaczy
  • Przyjmować ze spokojem pytania z sali i adekwatnie na nie reagować
  • Przygotowywać swoje wystąpienia tak, aby miały maksymalną moc perswazji
  • Zjednywać sobie grupę i sprawiać, by z uwagą słuchała tego, co masz do przekazania
  • Konstruować swoją wypowiedź tak, aby słowem mobilizować i zachęcać ludzi do działania.
  • Tajniki i know-how światowych mówców
  • Świadomość własnego potencjału oraz siły własnego przekazu
  • Nowe umiejętności, by wejść na wyższy poziom kompetencji zawodowych.

Program

Dzień 1. Ekspert wiedzy, który wie, co chce powiedzieć

  1. Kiedy rozumiemy wartości liczbowe?
  2. Kiedy liczby mają dla nas znaczenie?
  3. Kiedy liczby mogą nas motywować?
  4. Jaki poziom szczegółowości jest wystarczający?
  5. Kiedy ludzie boją się liczb lub ignorują liczby?

Dzień 2. Ekspert formy, który wie, w jakiej formie wyrazić to, co chce powiedzieć.

  1. Liczby bardziej wyjaśnione, czyli jak stosować analogie.
  2. Liczby bardziej bliskie, czyli jak stosować skalowanie.
  3. Liczby bardziej emocjonalne, czyli jak się mają liczby do celów.
  4. Liczby bardziej znaczące, czyli jak stosować konteksty.