page-header

Doskonalenie naturalnego potencjału mówcy

Jak wydobyć emocje i być mówcą, który potrafi bardziej angażować audytorium?

„Musi się w tobie palić to, co chcesz zapalić w innych”. Św. Augustyn

Większość osób na stanowiskach zarządczych ma predyspozycje do kierowania ludźmi. Mimo to wielu z nich czuje blokadę, gdy trzeba zakomunikować swojemu zespołowi ważne informacje, albo robi to w sposób, który powoduje blokadę w zespole. Pytania piętrzą się same: Od czego zacząć? Jak zareagują? Co będzie, jak coś pominę, zapomnę, przekręcę? Co zrobię, gdy ktoś mnie o coś negatywnego zapyta, a zapyta na pewno, bo na sali zawsze znajdzie się jedna osoba, która potrafi przyczepić się do wszystkiego!

Niektórzy kierownicy potrafią zadawać sobie setki podobnych pytań. Inni z kolei są otrzymują feedback, że mają sztywne słownictwo, a w ich wypowiedziach brakuje emocji, energii. Trzecia kategoria zdecydowanie lepiej czuje się w rozgrywaniu zakulisowych strategii i unika wystąpień jak ognia. A jednak rzeczywistość idzie w inną stronę. Menadżerowie HR uważniej przyglądają się, jak ich Prezesi budują relacje z pracownikami oraz innymi dyrektorami. I jedno jest pewne: każdy menadżer, aby wspiąć się na najwyższe szczeble kariery, musi czuć się na scenie jak ryba w wodzie.

Kiedy nasz naturalny potencjał
wymaga doskonalenia?

  • kiedy audytorium nie jest zaangażowane, mimo że temat jest ważny
  • kiedy sami czujemy, że możemy zrobić to lepiej
  • kiedy inni mówią nam, że warto to zrobić lepiej
  • kiedy w wystąpieniu nie ma dobrego poziomu emocji
  • kiedy mówi nam się „ciężko”,
  • kiedy czujemy, że z trudem docieramy do naszych słuchaczy
  • kiedy się stresujemy pomimo znajomości tematu.

Dla kogo jest ten warsztat?

  • dla osób, które przygotowują się do wystąpień na konferencjach, kongresach, zjazdach, spotkaniach firmowych, eventach rocznicowych
  • dla prelegentów, którzy chcą zmienić styl swoich wystąpień z informatywnego/akademickiego na inspirujący
  • dla handlowców, którzy chcą być przekonującymi, aby swobodnie realizować plany sprzedażowe
  • dla przedsiębiorców (bez względu na branżę), którzy rozumieją, że wystąpienia są kluczem do zdobycia klientów i rozwoju firmy
  • dla managerów, którym zależy na tym, aby skutecznie występować przed zespołem, przełożonymi i kontrahentami.

Jakich efektów możesz się spodziewać?

  • Swobody i luzu przed wystąpieniami publicznymi
  • Pewności siebie, dzięki czemu zniknie uczucie pustki w głowie i opór przed mówieniem
  • Płynności w wypowiadaniu się.
  • Przygotowywać przejrzyste wystąpienia
  • Przemawiać emocjonująco i wciągająco przed grupami dowolnego rozmiaru
  • Zjednywać sobie grupę i sprawiać, by z uwagą słuchała
  • Przyjmować ze spokojem pytania z sali i adekwatnie na nie reagować
  • Zarządzać kłopotliwymi zachowaniami uczestników.
  • Nowe umiejętności, by wejść na wyższy poziom kompetencji zawodowych
  • Tajniki i know-how światowych mówców
  • Świadomość własnego potencjału.

Program

Dzień 1. Warsztat Mówcy

  1. Jak sformułować temat i treść wystąpienia, aby wzbudzić ciekawość audytorium?
  2. Jaką formę prezentowania wybrać, aby zaangażować grupę?
  3. Jak uczyć umiejętności – tworzenie ćwiczeń.
  4. Techniki motywowania grupy odbiorców.
  5. Jak w atrakcyjny sposób przedstawiać treści?

Dzień 2. Warsztat Mówcy

  1. Wygodne struktury, które sprawią, że nie będziesz potrzebował kartek, by osiągnąć cel swojego wystąpienia.
  2. Techniki radzenia sobie ze stresem.
  3. Zasady poruszania się na scenie.
  4. Jak wzbudzić ciekawość i zjednać zaufanie słuchaczy?
  5. Jak korzystać z gestykulacji, aby wzbogacić przekaz?
  6. Jak wywoływać emocje?

Dzień 3. Relacje z audytorium

  1. Jak zbudować dobrą relację z uczestnikami?
  2. Jak utrzymywać obecność słuchaczy?
  3. Jak i po co tworzyć podgrupy oraz jak nimi zarządzać?
  4. Jak przeprowadzać demonstrację?
  5. Techniki zadawania pytań i odpowiadania na pytania uczestników.
  6. Radzenie sobie z trudnymi uczestnikami.
  7. W jaki sposób przyjmować feedback i go udzielać?